Klantvraag.

Na jarenlang ervaring te hebben opgedaan als betonboorder en –zager, besloot onze klant Yanieck Fleury zijn eigen bedrijf te starten onder de naam ‘Boor en Zaag Expert’. Met dit bedrijf richt hij zich op het boren, zagen en frezen van beton, steen en asfalt. Zo klopte Yanieck aan voor een totaalpakket van onze diensten: het ontwerpen van een logo en huisstijl, ontwikkelen van een website en klanten binnenhalen door middel van online marketing.

Oplossing.

Door de omvang van het project hebben we gekozen voor een aanpak dat bestond uit 4 fases waarbij elke fase op elkaar aansluit.
Discovery – de merkboodschap en de gewenste online positionering inventariseren.
Branding – de discovery vertalen naar merkidentiteit en het bijbehorende visuele designs.
Webdesign & Development – een platform ontwikkelen om het merk te presenteren en klanten binnen te halen.
Online Marketing – binnenhalen van klanten door middel van Google Ads op korte termijn en het versterken van de marktpositie met SEO voor de lange termijn.

Resultaat.

We ontwikkelden een propositie die perfect aansloot bij de visie van Boor en Zaag Expert. We ontworpen een tijdloze visuele identiteit en ontwikkelde een moderne website als communicatiemiddel en leadgeneratie platform. Na de lancering zorgden we voor een directe toestroom van nieuwe particuliere klanten en aannemers door middel van adverteren op Google (Google Ads) en begonnen de opeenvolgende maanden aan een zoekmachineoptimalisatie (SEO) campagne om bovenaan in Google te komen voor relevante zoekwoorden. Op deze manier werd de marktpositie van Boor en Zaag Expert versterkt. De succesvolle inspanningen hebben deze eenmanszaak dusdanig helpen groeien dat binnen 8 maanden het bedrijf klaar is voor uitbreiding. Webstrategen is trots op dit mooie resultaat en onze bijdrage hieraan.

Discovery sessie.

De eerste stap van het project was een discovery sessie bij ons op kantoor. Het doel van zo’n sessie is het gehele bedrijf in kaart brengen en inzicht te krijgen over wie de klant is, wat de behoeften zijn en welke zakelijke ambities en doelstellingen de klant heeft. Dit wordt de baseline voor de andere fases van het project.

Het bedrijf.

Pijlers, doelen en identiteit

Waar zit de kracht van Boor en Zaag Expert? En wat zijn de pijlers? Boor en Zaag Expert moet vertrouwen uitstralen, uitblinken in het leveren van kwaliteit naar 100% klanttevredenheid en dat tegen een eerlijke prijs. Een partij waar elke aannemer en particulier zaken mee wilt doen.

Diensten.

Hoe en wat

Hoe ziet zo’n zaag- of boorklus er precies uit? Wanneer is er behoefte aan? Zo wordt al gauw duidelijk dat het boren en zagen in beton, steen en asfalt een specialistische klus is dat professioneel materiaal en precisie vereist. De diensten van Boor en Zaag Expert zijn op te delen in 3 hoofdgroepen; zagen, boren en frezen met ieder zeer uiteenlopende klussen. Dit zal ons later helpen bij het uitwerken van de websitestructuur.

Doelgroep.

het probleem en de oplossing

Wie is de klant? Welk probleem los je op? Hoe voelt de klant zich op dat moment? Ons werd verteld dat boren en zagen van beton vaak spoedwerk is. Schoon is het ook niet te noemen. Zo komt de klant er midden in een verbouwing achter dat het gat van de afzuigkap verplaatst moet worden of dat er nieuwe kabeldoorvoeringen nodig zijn. De klant ervaart in deze situaties stress en onzekerheid. Boor en Zaag Expert speelt hierop in door de zorgen van de klant weg te nemen met uitstekende service. De klanten worden uitgebreid ingelicht over de mogelijkheden en begeleid door elke stap. Ze worden verzekerd van vakmanschap, flexibiliteit en een schoon achtergelaten werkplek.

Branding.

Wanneer de doelen gesteld zijn en de gewenste online positionering van het bedrijf duidelijk is, kunnen we aan de slag met hoe we dit vertalen naar de huisstijl.

Kleuren.

Wat betreft de huisstijlkleuren ging de voorkeur van Boor en Zaag Expert uit naar rood. Een uitstekende keuze, want felrood trekt de aandacht. Het wordt vaak toegepast op CTA-knoppen (call-to-action). Bij gebruik binnen een strakke en overzichtelijke interface, geeft het een gevoel van moderniteit en professionaliteit aan het ontwerp.
 

^

#e61d27

^

#000000

^

#333333

Lettertype.


Als hoofdlettertype is gekozen voor een alternatief op het lettertype Arial, namelijk de Montserrat. Een tijdloos lettertype dat moderniteit en professionaliteit uitstraalt en die op het web en print goed zijn werk doet.

 

Montserrat Light
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Montserrat Regular
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Montserrat Bold
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Logo.

Een logo ontwerpen is een creatief proces waarbij vormen, kleuren, iconen en lettertypes bij iedereen een associatie oproepen. Voor het logo van Boor en Zaag Expert hebben we eerst meerdere conceptdesigns voorgelegd. Op basis van de feedback wisten we er uiteindelijk uit te komen. De naam Boor en Zaag Expert is er één dat voor zichzelf spreekt. Daarom is het passend dat het terug komt in het logo en beeldmerk. Het uiteindelijke resultaat bestaat uit het beeldmerk; een zwart silhouet van een betonzaag en boor, dat overloopt in de bedrijfsnaam, gebruikmakend van een felrode kleur om het contrast te leggen.

Website.

Boor en Zaag Expert was op zoek naar veel meer dan simpelweg een online brochure website. De nieuwe website moest een tool worden dat het kersverse bedrijf ging helpen groeien. En met die gedachtegang hebben we een website ontwikkeld, die zowel het nieuwe merk en de bijbehorende achtergrondinformatie als de diensten en reeds gerealiseerde projecten laat zien. Een website die na het informeren van de bezoekers over de mogelijkheden, deze bezoekers omzet in klanten.

iMac boor en zaag expert project
ipad boor en zaag expert project
iphone boor en zaag expert project

Conversieoptimalisatie.

Het doel is om een websitebezoeker om te zetten in klant. Hier spelen we op in door strategische plaatsing van USP’sUnique Selling Points enCTA’sCall To Actions. Door de juiste plaatsing van USP’s, spelen we in op psychologische aspecten van conversie. Door de juiste plaatsing van CTA’s, waarmee een pop-up offerteformulier wordt geopend, nemen we wrijving weg door de klant op elk moment de optie te bieden een offerte aanvraag in te dienen.

Online marketing.

Na de lancering van een sterk merk met visueel strak, modern & gebruiksvriendelijk online ontwerp was het tijd om nieuwe klanten binnen te halen voor Boor en Zaag Expert. Als nieuw bedrijf was er behoefte om op korte termijn te zorgen voor nieuwe klussen, maar ook om op lange termijn goed vindbaar te worden in Google.

SEA – Leads op korte termijn.

Door de inzet van SEA (Search Engine Advertising) in vorm van Google Ads was het mogelijk om advertenties te tonen aan mensen die op zoek waren naar de diensten van Boor en Zaag Expert, waarbij betaald wordt per klik (PPC).Pay Per Click

Technische voorbereiding.
De eerste stap was het gereedmaken van de site door codes te implementeren, waarmee we alles wat websitebezoekers doen precies kunnen zien en volgen (Google Analytics). Zo kunnen we zien door welke zoekwoorden een potentiële klant op de site komt, hoe lang de klant op de site blijft, welke acties hij precies uitvoert en nog veel meer andere data.
Ook implementeerden we de code voor Google Tag Manager. Deze code laat ons ook de conversies meten. Zo kunnen we precies zien wanneer iemand een offerte- of contactformulier invult of klikt op links voor directe e-mail of direct bellen naar Boor en Zaag Expert.

Onderzoeken en instellen.
Vervolgens hebben we door input van de klant een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd en aan de hand van het zoekvolume en CPC (cost per click) een plan van aanpak samengesteld. Na goedkeuring zijn we aan de slag gegaan met het instellen van de ad campagnes per dienst. Door dit zo in te stellen heeft Boor en Zaag Expert vrij spel om zich bijvoorbeeld meer te richten op een bepaalde dienst of een specifieke klus binnen die dienst.

Optimalisatie.
Door Google Analytics en Google Tag Manager te koppelen aan het Google advertentie account krijgen we een zeer compleet overzicht van alle data. Op basis van die data kunnen we doorlopend de campagnes optimaliseren, wat zorgt voor lagere advertentiekosten en een hoger conversiepercentage en dus meer klussen voor minder geld.

SEO – lange termijn strategie.

Na enkele maanden succesvol te hebben geadverteerd in Google kwam de vraag van de klant of er de mogelijkheid bestond om ook organisch hoger in Google te scoren, zonder te betalen per klik. Daar waar SEA zorgt voor vrijwel direct resultaat door betaald bovenaan Google te staan, is SEO een strategie voor de lange termijn. Google beoordeelt websites aan de hand van meer dan 200 verschillende factoren. Hoe goed een website rankt in Google hangt af van hoe goed deze is geoptimaliseerd op deze 200 factoren. Bij SEO werkzaamheden gaan we aan de slag met het optimaliseren van de website met als doel deze op relevante zoekwoorden hoger te laten scoren in Google. Voor een jonge website met weinig Domeinauthoriteit is een index op een schaal van 1 tot 100 die uitdrukt hoeveel vertrouwen google heeft in jouw website.domeinauthoriteit Voeg Tooltip Tekst toe kan concurreren voor hoge ranking binnen Google een hele pittige uitdaging zijn. Maar ondanks het feit dat er genoeg concurrentie was, bleek er uit het concurrentieonderzoek een enorme kans te liggen voor Boor en Zaag Expert op het gebied van SEO, namelijk het gebrek van een online strategie bij andere betonboorders. Op basis van onze bevindingen in het concurrentieonderzoek stelden we een plan van aanpak op. Doordat wij zelf de website hebben ontwikkeld en we bij elk website project rekening houden met SEO bij het schrijven van de code, konden we alle stappen in ons plan die betrekking hadden tot on-site optimalisatie overslaan en gelijk aan de slag met de off-site optimalisatie. Een onderdeel van dat plan bestond uit inspelen op de zwaktes van de concurrentie, zodat we hen op deze punten overtreffen en op deze manier hoger komen in de zoekmachineresultaten. Copywriting. Een van de belangrijkste ranking factoren van een website zijn de website teksten. De teksten op de dienstenpagina’s van Boor en Zaag Expert informeerden bezoekers voldoende over de mogelijkheden, echter waren ze zeer kort en niet geoptimaliseerd om te ranken in Google. Zoekwoorden. Allereerst onderzochten we wat er precies in zoekmachines wordt getypt wanneer men op zoek is naar de diensten van Boor en Zaag Expert. We stelden per dienstpagina een lijst op van relevante zoekwoorden waar we op gevonden willen worden. Voor de dienstpagina die gaat over het boren van beton, spreekt het voor zich dat we op het zoekwoord ‘beton boren’ gevonden willen worden. Echter zijn mensen die dit zoekwoord gebruiken niet altijd per se op zoek naar diensten van een betonboorder, misschien zoeken ze enkel meer informatie over hoe je zelf kan boren in beton. Maar iemand die zoekt op ‘gaten boren in beton prijzen’, hoogstwaarschijnlijk wel. Dit worden ook wel ‘buyer intent keywords’ genoemd (zoekwoorden met de intentie om te kopen). In dit geval zorgen we dat de dienstpagina over beton boren rankt op zowel het zoekwoord ‘beton boren’ als op ‘gaten boren in beton prijzen’. Dat is waar we op doelen met relevante zoekwoorden. Op deze manier richten we ons op directe potentiële klanten. Linkbuilding. Wanneer de on-site optimalisatie en teksten in orde waren, zijn we overgegaan op linkbuilding, een tweede zeer belangrijke factor binnen SEO. Linkbuilding is het actief genereren van backlinks van andere websites naar jouw eigen website. Voor je posities in Google en andere zoekmachines is dit essentieel. Zij zien een link naar je website namelijk als een soort stem. En hoe meer stemmen je hebt, hoe meer autoriteit je website heeft in de ogen van zoekmachines, waardoor je zal stijgen in de rankings. Google maakt echter wel onderscheid in stemmen, niet alle stemmen zijn gelijk. Voor Boor en Zaag Expert zochten we naar link-mogelijkheden op websites die zelf worden gezien als autoriteit op het gebied van boren en zagen (of bouw in het algemeen). Al gauw begon de website te ranken op een lijst van 59 verschillende zoekwoorden. Na 3 maanden stond boorenzaagexpert.nl voor 11 zoekwoorden op de eerste pagina van Google. Zeer goede resultaten voor een website die nog geen jaar oud is.
prijzen brochure

Website & Online Marketing Brochure.

Al onze producten en diensten, mogelijkheden & tarieven in een mooi PDF overzicht:

Je aanvraag kan niet worden opgeslagen. Probeer het A.U.B. opnieuw.
Je aanvraag is geslaagd!

Na de aanmelding wordt je toegevoegd aan ons persoonlijke e-maillijst. Je kan jezelf op elk moment afmelden. We delen jouw gegevens niet met derden. Lees hier ons privacybeleid.

WL programma mail

White Label Partnerprogramma Prijslijst.

Alle mogelijkheden & tarieven in een mooi PDF overzicht:

Na de aanmelding wordt je toegevoegd aan ons persoonlijke e-maillijst. Je kan jezelf op elk moment afmelden. We delen jouw gegevens niet met derden. Lees hier ons privacybeleid.

We helpen je graag.

Wil je de uitstraling van je bedrijf vernieuwen? Of heb je hulp nodig bij je marketingactiviteiten? We gaan graag het gesprek met je aan om samen onze doelstellingen te bepalen.

Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Of bel direct.

06 – 362 558 07

X